Je hebt een hospitalisatieverzekering via je werkgever en moet naar het ziekenhuis voor een opname. Wordt er gebruik gemaakt van de Assurcard ?

A. Als je een AssurCard hebt, doe je de aangifte via AssurCard.

Je doet de aangifte van je opname, best vόόr je opname, bij onze schadebeheerders:

Ofwel telefonisch op het gebruikelijke nummer

Ofwel via de AssurCard website

Bij een spoedopname of een niet geplande opname, neem je best telefonisch contact op met ons.

 

B. Als je geen AssurCard hebt, doe je je aangifte rechtstreeks bij onze diensten.

Je kan je aangifte doen van je opname:

Telefonisch op het gebruikelijke nummer

Of via ons gekende faxnummer

Of via e-mail

Bij aangifte wordt je dossier onmiddellijk geopend en ontvang je meteen je dossiernummer.

Na de opname

Je hebt nog andere kosten in te brengen? Of heb je extra hulp nodig tijdens of na je hospitalisatie. Of misschien wil je gewoon je schadedossier opvolgen?

Heb je na de opname nog andere kosten in te brengen?

Naast de ziekenhuisfactuur heb je ongetwijfeld nog ambulante kosten (apothekersbriefjes, mutualiteitsattesten, laboratoriumfacturen etc.). Indien zij gemaakt zijn binnen de gewaarborgde periode net vóór of net ná de hospitalisatie en hieraan gelinkt zijn, kan je deze gewoon overmaken aan onze diensten.

Je doet dat best gegroepeerd; één keer kort na je verblijf in het ziekenhuis en een laatste keer na aflopen van de postperiode.

Voor alle andere problemen rond je opname, zowel ervoor, tijdens of na, mag je ons gerust contacteren. Wij zullen u zoveel mogelijk ondersteuning proberen te bieden.